مطمنا خوردو چون قدمتی حدود 400 سال دارد به راحتی میتوان درباره آن خواند و اطلاعات کسب کرد . و آنچه مسلم است تلاشهای زیادی برای اینکه گاری ها و چهار چرخه های چوبی تبیدل به وسایلی بدون نیاز به نیروی انسانی و حیوانی باشد صورت گرفته .ایده های زیاد طراحی و اجرا شد و نهایتا آنچه در تاریخ ثبت شده و در عالم واقع، یک وسیله برای نخستین بار در سال ۱۶۷۸ توسط پدر فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط بخار کار میکرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتیمتر طول داشت و به عنوان وسیله سرگرمی برای امپراتور چین ساخته شده بود.
اولین خودرو واقعی با نیروی بخار که برای جابهجایی انسان و بار بهکار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان میتوانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد.
در سال 1860 موتور احتراقی ساخته شد و به مورد آدمهای زیادی در این صنعت فعالیت کردند از ایتن لونوار بلژیکی گرفته تا کارل بنز و…
سال 1886 را به عنوان سال تولید خودروهای مدرن نام گذاری کردند و این صنعت به سرعت درتمام دنیا جای خودش را باز کرد شرکت های قوی یکی پس از دیگری به وجود آمدند هر شکرکت به دنبال خودروی قوی و شیک بود اویلن گزینه برای همه خودرو سازان سرعت ماشین بود و بعد زیبایی و … که این المانها باعث شده بود رقابت شدیدی بین خودرو سازان به وجود بیاید .
چندی از مقاطع بسیار مهم و تحولات اساسی در تاریخچه خودرو
سال ۱۷۶۷ میلادی: ساخت اولین وسیله نقلیه خودرویی قابل استفاده توسط کان
سال ۱۸۷۶ میلادی: ساخت موتور چهارزمانه توسط اتو و لانگن
سال ۱۸۸۳ میلادی: ساخت موتور کاربراتوردار با دور زیاد توسط دایملر
سال ۱۸۸۴میلادی: ساخت اولین موتور سیکلت با قدرت ۲/۱ اسب بخار توسط دایلمر
سال ۱۸۸۵ میلادی:ساخت خودرو سه چرخه با دستگاه اشتعال برقی توسط بنز
سال ۱۸۹۳ میلادی: ساخت کاربراتور رودلف دیزل
سال ۱۹۰۰ میلادی: طراحی ساختمان کلی خودرو به نحوی که امروزه هم رایج است.
سال ۱۹۲۴ میلادی: ساخت یک خودرو با استفاده از موتور دیزل توسط کارخانه بنز